Вашата поръчка е 0лв.

Рени Парушева : Домът е човекът

Reni-Parusheva"Рени Парушева бе наречена от списание СЛАВА Кралицата на мебелите. Собственичката на
най-известния магазин за обзавеждане в София не е сред постоянните посетители на светски
партита. Понеже е истинска бизнес дама,тя знае,че нейната визитка-комплекс Лабиринт (метростанция Западен парк, до тунела за Люлин ) се радва на достатъчно слава, за да има самата тя нужда от такъв вид публичност.

Предпочита да говори за бизнес:

Когато човек е добър в бизнеса, обикновено се справя във всеки сектор.Вие лично как попаднахте в света на мебелите ?

Имам интерес към обзавеждането още от ученичка.Сама си купувах специализираните списания и си представях как претворявам лъскавите интериори от кориците. Но не съм и мечтала да се занимавам с мебелите като бизнес.Бях на 17, когато прекроих спалнята в нашата стара къща. После толкова се вдъхнових,че преобразих целия дом.Минаха няколко години и през 2000г. Съдбата просто ми наложи да започна да се занимавам професионално с мебели. Трябваше да навляза много бързо в материята. А нямаше кой да ми помага. Просто наследих един бизнес, който се наложи да доразвия, да му придам класа. Първата крачка беше да събера млад и амбициозен екип, който остава с мен и до днес. С тези хора не сме се разделяли от онзи момент и това е според мен част от нашата формула на успеха.

Как възникна идеята за мегамагазин като Лабиринт ?
През 2003 г. се роди идеята да направим не просто магазин за мебели, а цялостен комплекс за обзавеждане. Дори не съм подозирала по онова време, че ще кръстят този тип обекти concept store и те ще станат толкова модни. Българо-американската кредитна банка повярва в нас и в нашата идея. Година и половина по-късно отвори врати Лабиринт.Беше съвсем различен -
сравнително малък с неговите тогавашни 4000 кв.м. 2 години по-късно закупихме съседните парцели и построихме това, което си представяхме в нашите най-смели мечти. Сега имаме стотици хиляди артикули на площ от 23000 кв.м.

Какъв е вашият таргет ?
Лабиринт е един от първите търговски обекти изобщо,който се насочи към средната класа. Това разбира се не означава, че пренебрегваме останалите. При нас има доста изгодни неща, но също и цял екип от дизайнери и проектанти, които работят по индивидуални ВИП поръчки. Съществува и отдел за корпоративни клиенти- занимава се с големи сгради. Най-общо казано, продаваме всичко за дома и офиса – от репродукции на Ван Гог до хавлии. Имаме и собствено мебелно производство, което е много важно, защото ни позволява да поддържаме гарантирано качество и конкурентни цени.Внасяме наистина добри неща от Германия и други европейски страни.

Хората от бранша са разделени на любители на прост ора и на фенове на орнаментиката.
Вие към кои принадлежите?
Просторът е номер едно според мен. Но по принцип най-важно е човек да се чувства добре в конкретната своя среда. Ако някой си харесва кича, орнаментиката, пренаситеността с много предмети и декорации, не смятам това за порок. Е, има и клиенти, които наистина не знаят какво искат. Но ние сме за това – да им помагаме.

Обграждането с красиви неща може ли да култивира?
Определено. Красивата жизнена и работна среда придава друг дух, друг стил на живот. Всичко е част от едно цяло – личната визия, домът, работното пространство. Ако трябва да редактирам професионално една известна мисъл : „Домът е човекът

Минимализмът минало ли е ?
Може би щеше вече да е минало, ако не беше дошла световната криза. Вижте например жилищата, които се строят и се продават в момента. Обявяват се примерно 107 кв.м., от които за обзавеждане реално остават 70. Трудно бихме могли да създадем неповторима и наситена
интериорна композиция на такава площ. Минимализмът идва на помощ със своята премереност и функционална адекватност. Казано накратко: максимум ефект с минимум изразни средства.

А отмина ли логоманията ?
Не, хората все още много се влияят от марките. Понякога се учудвам от предубеждението към всичко китайско. Нека да бъдем наясно, че повечето от нещата, които се продават като made in Italy, се правят в далечната източна страна.

Как се зареждате ?
Като пътувам. Получава се така, че работата е с мен дори да не пътувам по работа. Непрекъснато виждам и внедрявам веднага след завръщането си нови идеи, нови начини на предлагане. Стоя с часове в магазините и гледам какво купуват хората на различни места по света. Прави ми впечатление, че в момента никъде не се търсят толкова мебели, колкото онова, което наричат living.Говоря за аксесоарите, които са в състояние да променят интериора. Естествено, това е следствие и от кризата, която налага известни рестрикции.

С какви хора общувате ?
easy_oct_2009-2На първо място е екипът на Лабиринт. Това са хора , на които много разчитам и чиято отдаденост на работата ми позволява да пътувам често. Имам близък кръг от приятели, които все са от бизнеса и все от различни браншове. Това, което е общо помежду ни, е емоционалната вълна. Създаваме си положителни емоции. Това е много стимулиращо впоследствие за работния процес.Обичам също непрекъснато да общувам с нови интересни хора. Много ги слушам, защото в разговорите се улавя пулсът на времето. Когато човек е в активния бизнес, няма ни
що по-важно от това.

Страх ли Ви е от ИКЕА ?
Страхът е естествена човешка реакция. Но аз винаги търся „новия син океан“ - онова нещо, което да направи моя бизнес интересен за хората. Иначе няма шанс.

Как бихте описали своя личен дом ?
Така съм възпитана , че да бъда най-критична към себеси. Втози смисъл съм твърде критична и към своя дом"

списание EASY октомври 2009

Like