Вашата поръчка е 0лв.

Райна Парушева: Българските мебели по нищо не отстъпват на вносните

"Арс трейд" е създадена през 1991 г. и от началото се занимава с търговия с мебели. През 1999 г. компанията започва и собствено производство на корпусна мебел. Заводът е разположен в Стралджа на площ от 70 дка, като в него работят 70 души. Оборудван е с високотехнологични машини от Италия. Основно работи като доставчик на обзавеждане за хотели, ресторанти, офиси, учреждения и др. Продукцията е предназначена изцяло за българския пазар. Общият брой на персонала в компанията е 140 души.

В средата на декември "Арс трейд" откри мебелен магазин, в чието изграждане е инвестирала четири милиона лева. Той се намира в столичния комплекс "Люлин 10". Разгърнатата площ на магазин "Лабиринт" е 6 хил. кв. м. Сградата е построена от столичната компания "Арго стил". "Арс трейд" е собственик и на друг значим обект в жк "Люлин" - магазин "Витоша".

- - -

В: Г-жо Парушева, как се решихте на такава крупна инвестиция в мебелен магазин?

- Много трудно и след продължително обмисляне взехме това решение. Маркетингът ни се базира изцяло на работата на другия ни магазин - "Витоша", който доста добре се развива. Преценихме риска и одобрихме инвестицията в магазин "Лабиринт".

Започнахме строежа през ноември 2003 г. В магазина работят 70 души, като служителите ни са с образование, свързано с дейността ни - с производство, търговия и проектиране. Изключително много държа на квалификацията на персонала си. Много е важна и екипната работа. Три месеца след постъпването на служителите ни на работа те държат изпит, за да сме сигурни, че могат да изпълняват длъжността. Трябва да са запознати с материалите, сглобките, текстила и т.н., за да могат действително да обслужат компетентно клиента, защото около 80% от клиентите ни идват, без да са наясно с това какво точно искат.

Около половината от обзавеждането, което предлагаме в "Лабиринт", е дело на нашите проектанти, специално е изработено за нас. Предлагаме и цялостно обзавеждане на апартаменти - от идеята за боята, подовите настилки, цветовите решения, текстила, начина на подредба на стаите - всичко това, проектирането и консултацията, са напълно безплатни за клиентите ни, ако те поръчат мебелите си при нас.

В: В "Лабиринт" предлагате преимуществено мебели на български производители. Това приоритет в дейността ви ли е?

- Основание до 70% от обзавеждането в магазина да бъде на български фирми е фактът, че с нашите производители се работи много по-лесно и бързо. Нашите мебели се отличават с достатъчно високо качество, за да не отстъпват на вносните, а и потребителите предпочитат индивидуални решения, различни от общата конфекция. Повечето нови жилища са нестандартни и изискват съответстващо обзавеждане.

В: Занимавате се с производство на корпусна мебел. Как е организирано производството?

- Производството ни се ограничава с корпусната мебел. Фабриката ни се намира на мястото на един бивш завод, който разполага със седем халета на площ от по 10 дка всяко. Имаме цех, в който се произвеждат металните мебели, както и такъв за производство на пластмасови помощни за основната ни дейност материали. За корпусната мебел се подават заявки от центровете ни в цялата страна и се изработват по поръчка. Имаме договори с хотели и големи търговски обекти.

В: Какъв е ръстът на продажбите на компанията?

- В сравнение с 2002 г. ръстът за тази година е поне 170 процента. Причините за това са нарасналото търсене на обзавеждане вследствие на мащабното ново строителство на хотели и жилищни сгради, както и подмяната на старо оборудване.

В: Какво се търси най-много?

- Търсенето на мебели е сезонно. При нас тази сезонност започва от 31 август и продължава до началото на декември. Най-големите продажби са от връщането на хората от лятна почивка до навечерието на коледните и новогодишните празници.

В: А как стои въпросът с модните тенденции в обзавеждането?

- Както и при облеклото и прическите, в обзавеждането модата е силно застъпена. Сега последен хит е червеният цвят, венге и избелен дъб. Има мода и при текстила, и при мебелите. Преди бяха много актуални заоблените мебели с повече дърворезба и с обкови, докато сега са модерни изчистените линии, метал, текстил.

В: Кои са основните конкуренти на "Арс трейд"?

- Ние работим с основната част от големите мебелни фирми, така че не можем да говорим за конкуренция, а по-скоро за партньорски отношения. Всички те имат желание да изложат продукцията си в нашия магазин и се надяват, че "Лабиринт" ще заработи успешно. Обектът е на много подходящо място, с достъп до транспортни артерии, изградили сме самостоятелен път и паркинг, като цяло сме създали удобства за клиентите и търговците.

В: Какво включват плановете за развитие на компанията?

- Закупили сме съседните парцели около магазин "Лабиринт" до сервиза на "Пежо" - това са общо девет декара площ, за която още уточняваме и дообмисляме какво ще представлява. В общи линии ще използваме площта, за да затворим цикъла на предлаганото обзавеждане - от подовата настилка през мебелите и банята до бои и тапети. Когато някой иска да получи комплексно обслужване, консултация и проект и обзавеждане за интериора, ще може да го направи при нас.

В: Пред какви проблеми е изправено дружеството?

- Предстоящото строителство е основната тема в плановете за развитието на компанията ни, това засега е номер едно в стратегията. За новоизградения магазин "Лабиринт" ни бяха нужни много месеци, докато вземем окончателно решение какво да предложим там, как да ситуираме мебелите и какви да бъдат те, как да изглежда сградата, строителството и въобще всичко, свързано с проекта.

Магазинът се отличава с това, че на втория етаж от четириетажния комплекс представяме апартаменти в реална ситуация. Нашият дизайнер представя различни линии всеки месец с различно обзавеждане. Има и къщичка в класически стил, с ковано желязо, бук, с комплексно обзавеждане, включващо дори картините по стените. Идеята е да се представи истинската атмосфера на обзавеждането, съчетана с модните тенденции.

В: Кои са клиентите ви?

- Когато става дума за магазин с размерите на "Лабиринт", ние не можем да сме ориентирани единствено към клиента, който търси нещо скъпо и луксозно, или само към потребителя на евтина стока. Идеята ни обаче е всеки да намери тук това, което му харесва и от което има нужда. Дори да не го намери в магазина, ние имаме достатъчно каталози и възможности, за да го изработим и доставим. Залагаме на индивидуалността в обзавеждането.

Имаме централен офис, салонните управители се грижат постоянно да контрола над подредбата на мебелите и качеството на обслужването. Тези салонни управители отговарят за връзките с клиентите и със завода, като по този начин се организира ефективно цялата дейност.

В: Откъде черпите идеи и опит за дейността си?

- Пътувам много в чужбина и имам контакти с чуждестранни компании от бранша, предимно италиански и турски. Интересувам се непрекъснато от тенденциите в обзавеждането, които научавам основно от международните мебелни панаири и изложения.

В: Някоя чуждестранна компания проявявала ли е интерес към закупуване на дял от "Арс трейд"?

- Да, разговаряли сме с такива компании. Най-силен е интересът от страна на турска фирма. Засега обаче нямаме намерение да продаваме дял от дружеството си.

В: В какво основно инвестирате?

- Инвестициите ни са насочени най-вече към материали и стока. В магазин "Лабиринт" вложихме 4 млн. лв.

В: Как преценявате какъв асортимент от мебели да предложите?

- Преди всичко се ръководим от обема на продажбите. Клиентът е основният фактор, каквото се търси, това се стремим да предлагаме. При търсенето на мебели се появява определена наситеност, когато е имало висок интерес към даден модел в продължение на месец-два, впоследствие търсенето му рязко спада."

В-к Дневник : 21 дек 2004
Интервюто взе Констанца Григорова

Like